Citeam de dimineață o știre din care am aflat că administratorii spațiilor comerciale trebuie să oprească vânzarea de produse falsificate. A hotărât-o CJUE, spre bucuria consumatorilor care nu vor mai risca să cumpere articole care imită originalul, de calitate îndoielnică și care, în unele cazuri ne pun chiar și sănătatea în pericol.
Hotărârea ar fi fost făcută după un proces în Cehia, în care a fost implicat un astfel de comerciant, fiind o extindere a unei alte decizii din 2011, care privește comerțul online. Ulterior, s-a decis că nu există diferențe între între o „piață online” și una fizică. Curtea constată că o firmă care furnizează terților un serviciu de închiriere sau de subînchiriere de amplasamente într-o piață comercială (ori online) și care oferă astfel posibilitatea acestor terți să vândă anumite mărfuri trebuie calificată drept “intermediar”, conform Directivei europene privind proprietatea intelectuală.
Cu toate acestea, Internetul (ca să nu mai zic de magazine) abundă de produse fabricate pe vapor sau în cine știe ce hambar, prin cine știe ce țară subdezvoltată. Pentru că atâta timp cât există cerere pentru replici care imită produsele de firmă scumpe, cu siguranță va exista și ofertă.