Andrei Niculae, tânărul care duce FM-ul în Social Media

Are 21 de ani și a ajuns să facă radio „mânat de o pasiune nebună”. Andrei Niculae este vocea din spatele unui cunoscut radio din FM-ul românesc, mai exact Radio 21, prezentator al știrilor-meteo de la Europa FM și realizator al unei inedite emisiuni dedicate generației Y, a „milenialilor”, pentru care Facebook este a doua natură, intitulată  #livepebune. Am lăsat condeiul deoparte pentru o după-amiază și am petrecut-o în spatele microfonului, pentru a înțelege ce înseamnă meseria de prezentator de radio și, mai ales, cum poți aduce inovația într-un job în care misterul primează – cine este omul din spatele microfonului?

„Salut, eu sunt Andrei Niculae. Colegii din radio îmi spun «Zgâmboi». Hai încoace, că trebuie să prezint buletinul-meteo.”   Intrăm în studioul întunecat, în care abia dacă se văd butoanele mixerelor de la lumina LCD-urilor. Picase curentul, nu mai funcționau decât calculatoarele, în baza unui generator. „Zgâmboi” se așază în fața microfonului și încearcă să citească buletinul-meteo. „Eclipsa” din notițe dispare abia când aprind eu lanterna telefonului mobil. „Să fie aceasta una dintre provocările meseriei de prezentator de radio?”, mă întrebam eu, presupunând că mai multă adrenalină nu ar putea fi atunci când te afli în spatele unui microfon. Ce înseamnă să fii prezentator de radio și cum mai poți inova în această meserie?   După ce Andrei a dat câteva vești proaste pentru Nord-Vestul României, ne-am retras într-un alt studio unde am stat de vorbă, cu microfonul emisiei oprit, și am aflat totul despre meseria de prezentator de radio, din perspectiva celui care a ajuns acolo unde își dorea încă din adolescență.   „Știi, nu mi-a plăcut deloc să învăț când eram la școală. Prin urmare, a trebuit să găsesc ceva de făcut cu folos, să îmi ocupe timpul în care chiuleam de la ore. M-am apucat de organizat acțiuni caritabile cu artiști. Strângeam bani pentru copiii bolnavi. Se întâmpla prin clasa a 10-a, când culmea, devenisem și președintele liceului. Evenimentele au avut foarte mare succes. Intrarea în lumea mass-mediei a avut loc ulterior când, împreună cu cel mai bun prieten al meu, Gabriel Fereșteanu și sub brandul celor de la EvZ, am demarat un alt proiect care se intitula „Pun pariu pe talent”. Atunci, amândoi ne-am dat seama că ne place această lume, a presei. Mie radioul, și lui, televiziunea”, îmi povestește Andrei, care consideră că este născut pentru a face radio, fiind o fire spontană, care adoră să comunice.

„Dacă vrei să faci radio, vino naibii la noi și hai să te învățăm”

Așa i-a spus chiar unul dintre modelele sale, profesionist al radioului, Cristi Stanciu, când a „cedat” insistențelor sale de a intra în lumea FM-ului. L-a cunoscut chiar la concursul pe care îl organiza, „Pun pariu pe talent”, pe care Stanciu, alături de alții, îl juriza. Intrarea pe frecvență se întâmpla în al treilea an de presă al său, timp petrecut în redacția EvZ. Să faci presă este ușor, atâta timp cât te ajută talentul și îți dorești să faci asta. O facultate de specialitate nu este obligatorie, înțeleg de la Andrei. Te ajută, mai degrabă, una de specialitate, în funcție de „nișa” pe care o alegi: „Dacă vrei să fii jurnalist economic, este mai bine să faci ASE-ul. Dacă te visezi justițiar, Dreptul. Unde m-am angajat, oamenii au vrut să vadă, înainte de toate, ce știu să fac. Când am publicat primul articol dintr-un ziar, aveam 17 ani. Eram departe și de Bacalaureat”, spune acesta.   Cu toate că este în ultimul an de la Jurnalism, adevărata școală a învățat-o din practică, de la Cristi Stanciu și Sorin Dragomir, profesioniști ai FM-ului.   „De când mă știu, atunci când îmi place și iubesc ceva, manifest o dorință nebună. Dacă ar fi să dau un sfat cuiva ar fi ca atunci când se duce la un interviu de angajare să își dorească postul și, mai ales, să arate asta. Să citească angajatorul în ochii lui această dorință”, spune prezentatorul.

O zi pe frecvența lui…

Cu riscul de a-îi atrage antipatii, dați-mi voie să vă dezvălui: Andrei îmi povestește că se trezește la 10 dimineața. Și îi ia două ore ca să iasă din casă. Până atunci însă… „Îmi pun ochelarii, apoi pun mâna pe telefon. Le am așezate în ordine. Intru pe Facebook, încerc să dau de știri și să îmi pregătesc emisiunea din ziua respectivă. Ulterior, când ajung în radio, între două buletine-meteo înregistrate sau date în direct, ori a unor spoturi trase (v-am zis? Sunt și vocea Radio21!), îi prezint lui Toader Păun ce subiecte vreau să abordez la emisiunea de seară, #livepebune”.

Citește despre cum a făcut „revoluție” Andrei în FM-ul românesc în cariereonline.ro.

 

 

Ți-a plăcut acest articol? Arată-l și prietenilor tăi!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*