Condusul pe timp de iarnă este, pe cât o bucurie atunci când putem derapa semi-controlat, transformând mașina în sanie, pe atât un blestem al dezghețării mașinii, al deszăpezirii din jurul acesteia, al statului într-o coloană care nu înaintează.
Condusul pe timp de iarnă este o provocare și, recomandarea mea, din ce am văzut în această dimineață în trafic, este să îți lași mașina acasă. Dacă este posibil. Fii liniștit, la cât vei avea umblat după un loc de parcare (și normal, e mult mai greu să le găsești când mașinile de deszăpezit umplu de nămeți locurile de lângă acostament), cât și faptul că te vei expune la mai puține riscuri, o să îți fie mai bine cu transportul public.
Dacă totuși nu ai de ales și trebuie să iei mașina, uite de ce ar trebui să ții cont pentru a face condusul pe timp de iarnă mai bun:
Să ai cât mai multă benzină în rezervor. Mașina consumă cu mult mai mult, nu te baza pe ce îți arată calculatorul de bord și pe calculele estimative. În plus, dacă ai puțin carburant în rezervor, sporești riscul formării de gheață, atât în rezervor cât și pe conductele de alimentare. Nu în ultimul rând, nu ai de unde să știi cât vei avea de stat în coloană.
În drumul meu spre job, astăzi, benzinăriile erau pline…
Să nu uiți, când parchezi, să ridici ștergătoarele. Vei aveai mai puțin de lucru la următoarea călătorie.
Nu te mai obosi atât cu încălzitul mașinii. Odată ce ai pornit motorul, 1-2-maxim 3 minute sunt suficiente. Motoarele autoturismelor nu sunt create pentru a sta pe loc prea mult timp. Menținerea motorului pornit, fără ca mașina să ruleze, duce în timp la depuneri pe bujii, reducerea eficienței acestora și un consum mai mare al mașinii, dar și o funcționare defectuoasă a motorului.
Presiunea în cauciucuri. La temperaturi scăzute, aerul se comprimă iar presiunea din ele scade. Verifică-le, dar nu le umfla prea mult. Acestea trebuie să fie puțin mai moi decât vara.
Ar mai fi multe de spus pe această temă, dar te las pe tine să comentezi. Ce sfaturi ai adăuga despre condusul pe timp de iarnă?