Prima etapă din Campionatul Național de Autoslalom 2019 s-a desfășurat sâmbătă, 4 mai, la Brăila, fiind organizată de către FRAS, Hobby Autosport Brăila și dl. Valentin Nemțanu. Am fost prezent la startul ei alături de #SebiMobilul și echipa #CRGRomania, căci, așa cum povesteam într-un articol trecut, începând din acest an m-am hotărât să fac mai mult pentru pasiunea pe care o am pentru automobile.
Evenimentul a început de vineri seară, cu o mică expoziție în fața Primăriei Brăila, prilej cu care ne-am și cunoscut, o parte dintre concurenți. Aici mi-am auzit numele în boxe, cu mândrie, și m-am bucurat de titulatura de “tânăr pilot”.
A doua zi, începând cu ora 08:00, ne-am aliniat cu toții în zona de concurs și am început ultimele pregătiri la automobile. După un mic briefing tehnic am făcut și o recunoaștere la pas a unei porțiuni din traseu, pentru ca mai apoi să ne urcăm la volan și să îl parcurgem pe tot, pe 4 roți. Traseul, de 1.400 de metri, a avut start lansat, câteva porți și zone circulare. Din punct de vedere al parcurgerii lui, s-au făcut trei ture: de încălzire, la ieșirea ei urmând startul lansat, cronometrată, și de răcire (care a fost opțională, dar pe care am făcut-o mereu cu viteză mai mică, pentru a îmi putea stabili alte trase, mai bune).
Încadrat în clasa 1, și având un număr de concurs mic, am fost al doilea la start, după Alexandru Berea, coleg de echipă și mentor al nostru în Motorsport. Prima intrare pe pistă, cea de recunoaștere, a fost pentru mine un eșec. Am ratat un viraj, am dat cu spatele pentru a corecta, am intrat printr-o poartă în plus. Atunci mi-am dat seama că lucrurile nu sunt atât de ușoare și “poetice” pe cât mi-am imaginat. M-am așezat însă pe margine, am discutat încă o data cu organizatorul despre traseu, m-am uitat la ceilalți participanți și… am înțeles ce era de făcut.
Următoarele intrări, două la număr, au fost de antrenament cronometrat, având ocazia să îmi măsor performanța și să o compar cu a celorlalți. În aceste ture, am văzut cât de mult influențează o schimbare greșită a treptei de viteză și chiar și 2 metri mai la dreapta, în abordarea unui viraj.
Un minut și 34 de secunde a fost cel mai bun timp obținut, dar era clar că #SebiMobilul poate mai mult. Și a putut. Îndrumat de către un coleg de echipă, cu experiență, am mai dat jos 4 secunde și ceva sutimi: 1.30. Și mai este loc, după cum mi-a fost dovedit de către alt participant, pe propriul automobil. Acest lucru nu a făcut decât să mă motiveze și mai mult și să nu găsesc o cauză a performanței în capacitățile automobilului – sunt conștient că, intrare după intrare, concurs după concurs, voi obține timpi din ce în ce mai buni – chiar și până să ajung să fac alte modificări mașinii.
Echipa noastră la Campionatul Național de Autoslalom 2019 – CRG Racing România
Fiind o gașcă, era păcat să nu participăm ca echipă. Una care s-a format ca un bulgăre de zăpadă și care, până să ajungă la start, a trudit până în ultimele ore – de dinainte de plecare.
Alexandru Berea și Andrei Berea – mentorul nostru, alături de fiul său de 10 ani, au început a pregăti automobilul – un VW Polo, acum câteva luni. Cu un background solid în Motorsport, nu a durat mult până ce, la întâlnirile de la garaj, să ne molipsească și să ne dorim să fim și noi la start.
Andrei Petrescu – și-a modificat și adaptat pentru competiții, într-o proporție de 95%, singur automobilul – un BMW E46. A trudit până în ultimele momente, alimentat de același vis pe care ne-am dorit cu toții să ni-l îndeplinim.
Adrian Oprea – a avut parte de adrenalină săptămâni bune înainte de a ajunge în concurs. Asta pentru că a luat hotărârea să își resusciteze un vechi proiect automobilistic, o mașină rebelă care a dat bătăi de cap cu funcționarea multora. Chiar și în dimineața zilei de 4 mai. În toate aceste clipe însă, trecând peste toate glumele care s-au făcut, l-am admirat pe Adi pentru perseverența și credința că va fi prezent la start în propriul automobil.
Emil Dobre – ultimul “convins” să intre în lumea Motorsportului, și-a achiziționat automobilul pe 25 martie. Și nu a fost suficient că timpul e scurt pentru a-l pregăti, pentru că înainte de toate a fost necesar a-l pune la punct pentru a obține certificatul RAR. Abia apoi au urmat adaptările și îmbunătățirile, până cu câteva ore înainte de plecarea spre Brăila.
Atât individual, cât și ca echipă, fiecare dintre noi și-a primit răsplata eforturilor, nu doar prin prezența pe podium, ci mai ales prin performanțele tot mai bune venite cu fiecare start. Lucru care ne-a interesat cel mai mult la această primă etapă.
Motorsportul este o mare Familie
Am auzit multe povești, cum că orgoliile sunt mari în lumea curselor. Nu și la autoslalom însă, unde adevărata cursă a părut să fie cea cu proprii timpi pe care îi obține fiecare. Concurenți la start, prieteni și sfătuitori în parcul auto. Așa aș descrie, într-o propoziție, atmosfera de care am avut parte la această primă etapă din Campionatul Național de Autoslalom 2019.
În încheiere, nu mai are sens să spun că abia aștept următoarea etapă, de la Slobozia, din 25 mai, nu? Nu, dar înainte de asta vreau să le mulțumesc tuturor: organizatorilor, tuturor prietenilor din echipă, automobilului – care mă face să zâmbesc zi de zi – pe stradă și, de acum înainte, și pe circuit.
Partenerii mei în această frumoasă aventură sunt: ABMotorsport, AutoSoft, The Good Company, Cover Grup, Proleasing Motors, eBlogAuto.ro, PSG Car Wash, Car Cosmetics, FixWheels, Burgeria Știrbei, PixelPrint.
Frumoasa descriere, felicitari domnului Sebastian ! Multumim frumos !