Cursele de mașini au apărut în momentul în care s-a construit al doilea automobil, afirma Henry Ford. Pentru mine, dorința de a concura a apărut cu… a doua mașină, astăzi cunoscută ca #SebiMobilul.
Îmi amintesc și astăzi, de parcă a fost ieri, cum plecam de la școală spre stația de autobuz de la Eroilor. Mergeam pe jos o stație în plus doar pentru că acolo se regăsea o tarabă cu reviste auto-moto vechi și mai îmi cumpăram câte una. Visam la ziua când aveam să dețin o mașină. Pe care să o aranjez și să fie diferită.
După ce am obținut permisul de conducere, m-am îndrăgostit de condus. Mă relaxează, iar șofatul sportiv, ca și zborul, mă forțează să fiu cu mintea acolo – și nicăieri altundeva. Mă deconectează complet, mă ține departe de orice altă problemă, grijă, de tehnologie. Pasiunea pentru automobile, împreună cu zborul, mi-au adus prietenii, m-au făcut ceea ce sunt astăzi.
Recent, o discuție cu un Prieten m-a convins să îmi duc această pasiune la un nivel superior: să devin pilot de autoslalom. Și cum pilot de avioane nu am putut să devin, am îmbrățișat imediat propunerea și am purces cu înscrierea la Federația Română de Automobilism Sportiv. El a devenit mentorul meu în această disciplină a motorsportului și, împreună cu alți 5 – printre care și băiatul său de 10 ani vom concura, din acest sezon, în Campionatul Național de Autoslalom.
Ce este autoslalomul?
Autoslalomul este cea mai accesibilă formă de motorsport, care pune accentul pe siguranță și concurență. El constă în viraje pe un traseu demarcat cu conuri, în contratimp. La autoslalom se pune mai mult accentul pe manevrabilitatea autovehiculului și pe profesionalismul participanților, iar evenimentele de acest gen permit participarea și cu autovehicule de stradă, singurele condiții de participare fiind casca de protecție, mânușile și combinezonul. Iar în cazul de față, afilierea la Federația Română de Automobilism (FRAS).
Entuziasmul meu este mare și, chiar dacă am acceptat propunerea – bucuros să fiu acolo, pe pistă, și să scot ce este mai bun dintr-un simplu VW Lupo (automobilul meu de zi cu zi), sunt conștient că spiritul de competiție mă va face să îmi doresc din ce în ce mai mult. Acest lucru va presupune investiții și sacrificii, despre care am să scriu într-un articol viitor.
De fapt, mă gândesc să documentez cât mai mult activitatea de “pilot autoslalom”, pentru a-i îndruma și pe alții în a urma această cale, dar și încuraja să îndrăznească să își urmeze pasiunea!
Așa că rămâneți în zonă ;).