Piața de muncă este plină de masteranzi și doctoranzi care nu știu să facă nimic practic

Ce așteptări (realiste) poate avea un student? Ce urmează după facultate? Care sunt șansele unui absolvent să urmeze o carieră în domeniul ales? Cum își poate spori oportunitățile în carieră?

Având-o ca model chiar pe mama sa, profesoară de istorie și director adjunct la un liceu, Flavius Nicolae Roaită (26 de ani) nu a stat pe gânduri când a ales, încă din liceu, să devină muzeograf. Încă de atunci s-a implicat în evenimentele organizate de către Muzeul Național de Istorie a României ori și-a petrecut verile pe șantierele arheologice. Astfel, la terminarea celor 3 ani de facultate, nu i-a fost greu să se integreze în colectivul cu care deja colabora, de câțiva ani. În prezent, Roaită este muzeograf gradul II în cadrul departamentului de Relații cu Publicul al instituției mai sus menționate. Revista Cariere a încercat să afle „rețeta” care i-a adus acestuia funcția dorită, precum și ce presupune aceasta.

Viața după terminarea studiilor: Ce așteptări are un tânăr absolvent de Istorie?

Roaită consideră că cel mai potrivit răspuns ar fi ce așteptări are tânărul atunci când intră la facultate. „Mulți trăiesc cu mirajul că după trei ani de studii vor fi așteptați, chiar în fața facultăţii/instituției și întâmpinați de către directorii muzeelor din București. Mulți își neglijează studiile, gradul lor de seriozitate fiind scăzut, şi nu doresc să se implice în activităţi de voluntariat. Ar fi de recomandat să o facă, pentru viitorul lor. Este adevărat că unii fac asta, dar mai mare tot atât de mare este și numărul celor care, în locul cursurilor, frecventează locuri populare pentru băut o bere rece, evident în centrul… istoric.

Tot aceia sunt cei care își capătă o faimă pentru timpul petrecut astfel, și nu pentru lecturile la bibliotecă. Lucru nepotrivit cu aspirațiile pe care le au”, povestește acesta, din vremurile studenției. „Există, de asemenea, excepţii notabile şi aici pot să dau ca exemplu studenţii de la Facultatea de Istorie a Universităţii Bucureşti din anul III şi anul II care, în urma unei perioade de training, ne-au oferit un sprijin deosebit pentru desfăşurarea programului Şcoala Altfel, cu ocazia Nopţii Muzeelor sau a Nopţii Bucureştiului. O implicare frumoasă pentru care le sunt foarte recunoscător”, a mai adăugat acesta.

foto: Bogdan Enachi

Citește continuarea acestui articol în Revista CARIERE.

 

Ți-a plăcut acest articol? Arată-l și prietenilor tăi!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*