5 tipuri de șoferi pe care îi vei întâlni la self wash. Merg aproape în fiecare sâmbătă cu mașina mea sau a iubitei la Kimicar Self Service Car Wash din Bragadiru. Îmi place că, spre deosebire de spălătoriile de genul din benzinării și chiar cele clasice, calitatea detergenților auto de aici este net superioară, aspiratoarele sunt extrem de puternice și, cu 10 lei, poți să o faci interior-exterior (boss!). Ca să nu mai zic că mult mai bine decât la spălătorie, unde, dacă vrei să te apropii de niște rezultate mulțumitoare, trebuie să devii un jandarm. Plus că fără șpagă! De banii ăia mă duc și îmi iau o bere, două, să treacă febra musculară căpătată de la atâta dat cu furtunul cu jet și cu laveta. Că de, când ești corporatist și stai 8 ore pe zi la birou, singurul efort fizic pe care îl faci este să ridici cana cu apă și, dacă ești mai ghinionist, să schimbi bidonul de la automatul de apă. Prin urmare condiția fizică se cam duce tot pe apă, a sâmbetei.
Anyway… De fiecare dată când merg aici petrec, în medie, 20-30 de minute, spălând și ștergând mașinile (numai în toba de eșapament nu). La fel ca mine și alții și, dacă îți imaginezi că la o astfel de spălătorie vin numai cei din clasa socială de mijloc, te înșeli. Nu de puține ori am văzut proprietari de mașini de lux care au trecut la “munca de jos”.
De fapt, în aproape o jumătate de an de când s-a deschis această spălătorie și merg la ea, am văzut atâtea tipuri de șoferi încât m-am gândit să fac o scurtă clasificare a lor.
Tonomatul ambulant
Atunci când își șterge mașina musai trebuie să aibă toate ușile deschise și volumul de muzică dat mai mult de jumătate. În playlistul său se găsesc ultimele hituri, de regulă de la Radio Zu. Rude cu ei sunt și Hanul Drumețului ambulanții, din playlistul cărora nu lipsesc ultimele live-uri ale unor cântăreți celebri de manele. Sporul cu care aceștia scutură laveta de apă i-ar face invidioși pe cântăreții la tarabană.
Vânzătorul de mașini
De fiecare dată îl vezi spălând sau ștergând o altă mașină, cu afișul aferent – De Vânzare, în geam. Înainte de a o șterge însă, când încă este lucioasă tabla pe ea, de la apă, îi mai face câteva poze, căutând unghiul optim care îi conferă mașinii statutul de “țiplă/impecabilă/condusă de mama doar în weekend, până la Mega Image”. Odată cu upload-ul noilor poze apar și update-urile aferente: 28.01. 2017 – amortizoare schimbate. 29.01.2017, schimbat uleiul și filtrele…
Novicele
Este cel din cauza căruia se formează o coadă imensă în spate. Este la al 4-lea jeton și mai are de dat cu spumă activă o jumătate de mașină. De cele mai multe ori, are un Opel Corsa ori un VW Lupo. După alte 6 jetoane consumate, nemulțumit de rezultatul muncii sale și acuzând proprietarul spălătoriei că “l-a furat la cântar și o fisă sigur nu durează 2 minute, ci mai puțin, se duce să șteargă mașina. În tot acest timp, vânzătorul de mașini (vezi mai sus), a terminat de curățat 3 dintre mașinile pe care le are la vânzare, la rampa alăturată.
Pasionatul
Îl recunoști după îndemânarea cu care mânuiește lancea cu jetul de apă și după faptul că spală mașina deși este destul de curată. A venit la self wash foarte bine pregătit, cu câte o lavetă pentru fiecare zonă a mașinii: geamuri și interior, caroserie, roți. Este echipat și cu soluții de geamuri, de bord, pe care le folosește în exces, până ce plasticele de la interior arată ca noi. (Cred că aici mă încadrez și eu…). De multe ori intră în discuții cu alți șoferi despre mașinile din dotare, performanțe, consum, întreținere. Este singurul dispus să îți împrumute una dintre lavetele lui dacă ai constatat că ai ajuns nepregătit la self wash.
Românul autentic
De multe ori nu mai scoate nici măcar preșurile din mașină, că oricum are noroi pe încălțări. După 2 fise și 4 minute petrecute în spălătoria propriu-zisă, se urcă la volan și pleacă din self wash fără să mai șteargă mașina. Oricum se murdărește la loc, las’ că merge și așa, e suficient de curată.
Pe măsură ce voi mai descoperi alte tipologii, voi face un update al acestui articol. Atenție! nu este un pamflet! Dacă l-ar citi cercetătorii britanici cu siguranță l-ar clasifica la “studii antropologice”.
Ps: Aveți grijă de mașinile voastre, și vor avea și ele grijă de voi.
poti sa mai creezi o categorie… las la latitudinea ta ce denumire sa alegi..
tocmai din cauza faptului ca niciodata masina nu e curata, asa cum ar trebui dupa ce o spal la o spalatorie clasica, m-am hotarat sa incerc la cea cu jetoane…
habar n-am daca ma voi descurca “onorabil’, adica sa fac coada in spatele meu.. cred ca ma incadrez undeva la “novice” dar poate nu-s asa de toanta;…insa totul incepe printr-o prima experienta, nu-i asa?!
ma gandesc ca n-ar trebui sa fie foarte complicat sa o speli asa cum trebuie si nici soferii sa nu fie atat de intoleranti.
n-am sa iau nicio laveta cu mine caci tb sa vad despre ce e vorba mai intai si voi spera ca nu e pe-acolo niciun sofer cu un spirit de observatie ca al tau, sa nu ma fac de ras de tot.
Toate cele bune.
P.S. N-am niciuna din masinile mentionate in categoria novice si cred nu e corect sa apreciezi oamenii dupa ce masini au in dotare